Review: LEGO Harry Potter: Jaren 5-7

door Cedric Van Loon , 18 januari 2012

Lees meer artikels over : media, review, game, lego, harry potter, jaren 5-7, warner, bros, traveller, tales, zweinstein, hogwarts, jk, rowling
Social
0
Bewaar meld een fout Verstuur {T}print
Review: LEGO Harry Potter: Jaren 5-7

LEGO blijft tijdloos en innovatief speelgoed, maar de LEGO-games die gebaseerd zijn op films worden wel een beetje voorspelbaar. Zit er sleet op de formule? LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 bewijst dat dit zeker niet het geval is.

We kunnen ontwikkelaar Traveller’s Tales weinig verwijten wanneer we merken dat LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 exact hetzelfde speelt als Jaren 1-4. Het spel is namelijk een rechtstreeks vervolg en alle elementen die nieuw werden geïntroduceerd zijn ook nu weer van de partij.. Beschouw het dus als een tweede deel van het spel en niet als een (verbeterde) vervolggame op de eerste.

Geschikt voor de hele familie
Ook deze keer zorgen de LEGO-mannetjes voor hilarische tussenfilmpjes, coöperatief spelplezier voor twee spelers en een wereld boordevol geheimen die je niet snel zal ontdekken. De moeilijkheidsgraad is relatief laag - net zoals in alle recente LEGO-games.

Elke magische spreuk werkt maar in bepaalde omstandigheden. Dat mag saai lijken, maar je haalt je plezier vooral uit de dingen die eruit ontstaan. Voorwerpen die je in elkaar puzzelt, verrassingen die voor je ogen verschijnen, elke keer haal je voldoening uit een eenvoudige puzzel.

Omdat LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 redelijk simpel is, is deze game ook perfect speelbaar voor een jonger publiek. Plezier voor de hele familie dus.

Veel grotere spelwereld
De grote aanpassing vergeleken met LEGO Harry Potter: Jaren 1-4 is de veel grotere spelwereld rond Zweinstein. Ditmaal kun je je verder verdiepen in het Donkere Woud en de Dreuzelwereld (Londen).

Doorheen het spel krijg je enkele nieuwe trucs aangeleerd, maar de grootste nieuwigheid is het duelsysteem. Als speler word je in een duelcirkel gedropt en moet je snel toverspreuken lanceren en counteren. Een interessant systeem dat voor de nodige actie zorgt, maar op sommige momenten duren de gevechten ietwat te lang.

LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 is een uitgebreide game geworden. Er zijn maar liefst tweehonderd personages vrij te spelen, met daarbovenop nog vele geheimen om te ontrafelen. De humor is doorheen heel het spel van een erg hoog niveau, en de LEGO-wereld vertaalt perfect de Harry Potter-sfeer uit de films. Verplichte kost voor elke Harry Potter-fan.

bron: ZDNet

Extra beelden

Win de Blu-ray van Hobbit 2

Wedstrijd

Win de Blu-ray van Hobbit 2

doe mee »

Hifi.nl

Review: La Rosita Die Loreley, topkwaliteit streamer

Ondanks de groeiende sympathie voor streaming audio, blijf ik persoonlijk nog steeds de nodige moeite met dit nieuwe medium hebben. Naast het feit dat veel streamers visueel niet veel meer aantrekkingskracht bezitten dan een externe harde schijf van 150, , is het naast de nog immer overheersende technische feel' vooral de voor mijn beleving beperkte absolute geluidskwaliteit die mij helaas maar zelden echt weet te overtuigen. Ik liep dan ook niet bepaald over van enthousiasme toen ik op zekere dag van importeur Stephan Reis van Reissaudio het verzoek kreeg, of ik een keer de instap Die Loreley' streamer van het voor mij volslagen onbekende Franse merk La Rosita wilde gaan testen...

Lezersvraag: ervaringen digitale muziekbibliotheek

In de redactiemail ontvangen we regelmatig vraagstukken rond hifi, muziek en film. In de meeste gevallen worden die vragen ook per mail weer beantwoord, of soms levert het leuke achtergrondstukken op zoals het artikel over versterkervermogen versus speakerbelastbaarheid. Deze week ontvingen we een mailtje waar we graag onze lezers op willen laten reageren.

Chet Atkins en Mark Knopfler Neck and Neck (LP)

In 1990 sloegen twee gitaarhelden de handen ineen om samen een album op te nemen. Mark Knopfler natuurlijk bekend van Dire Straits en Chet Atkins namen een relaxed klinkend en toch hoogstaand album op. Neck And Neck had niets weg van de bekende rockstijl van eerdergenoemde band van de Britse gitarist/ zanger, maar werd een volwaardig country album.

Review Dali ZENSOR 3 Evenwichtig en Lekker

Toen ik eind vorig jaar voor een andere recensie de DALI ZENSOR 1 mini monitor te logeren had kreeg ik ook een kakelvers setje van de nieuwe ZENSOR 3 geleverd, als een soort onverwachte maar aangename bonus. "Luister er eens naar en laat maar weten wat je ervan vindt" was de bijbehorende boodschap. Zo gezegd zo gedaan, en al snel werd duidelijk dat deze kleine en uiterst betaalbare luidspreker genoeg in zijn mars heeft om een eigen recensie te rechtvaardigen.

Review opnamemicrofoons: RODE Stereo Videomic Pro

Het opnemen van goed geluid en in de camera ingebouwde microfoons staan op gespannen voet. De interne microfoonkoppen zijn klein, staan te dicht bij elkaar en nemen ook nog eens de bedieningsgeluiden van de camcorder of videofilmende fotocamera op. Een externe opsteekmicrofoon verbetert in dezen de geluidsopname aanzienlijk. De RODE Stereo Videomic Pro doet het daarbij voor de videofilmende spiegelreflex of systeemcamera uitstekend.

Gerhard Richter Painting (DVD)

Een schilder aan het werk. De documentaire van Corinna Belz biedt precies wat de titel belooft. Gerhard Richter, een van de meest succesvolle levende kunstenaars, werkt liever dan dat hij over zijn werk vertelt. Aan de andere kant is hij ook niet dol op pottenkijkers de aanwezigheid van een camera in zijn Keulse atelier stoort hem zeer. Het eindresultaat, Gerhard Richter Painting, is er niet minder fascinerend om.

Assortimentsuitbreidingen Chattelin Audio Systems

Chattelin Audio Systems mag dan twee weken gesloten zijn voor een verdiende zomervakantie (van vrijdag 15 tot en met zaterdag 30 augustus), Peter heeft ons toch nog aardig wat nieuws in de brievenbus geschoven. Zo staan er al weer enkele shows op de agenda, is er nieuws rond het vermaarde Devialet, en zijn er diverse toevoegingen aan het assortiment.