Samsung introduceerde vandaag op IFA de Galaxy Note, de perfecte mix tussen mobiele telefoon en tablet. 'A smarter life, a smarter world' is niet alleen een slogan maar een filosofie die we in alle producten vinden. Die slogan is dan ook de rode draad door heel de persconferentie.


De slogan is het verlengstuk een duidelijke visie: onze apparaten moeten slimmer en handiger worden om ons leven te vergemakkelijken. Bij de start van elke categorie benadrukt een video hoe Samsung via uitgebreid consumentenonderzoek zijn producten beter maakt.

Boo-Keun Yoon, president van de visual display divisie, kondigt het met veel trots aan: Samsung is wereldwijd de nummer één in het tv-landschap, en nummer één voor mobiele apparaten in Europa. Samsung kan bogen op heel wat 'industry firsts' en dankzij een investeringsbudget van 8,1 miljard dollar (in 2010) is innovatie een van de belangrijkste objectieven van Samsung.

Ook allerlei sponsoring initatieven tonen Samsung's internationale aanwezigheid en ambities: op de Olympische spelen is de Zuid-Koreaanse gigant de wereldwijde partner voor mobiele telecommunicatie.