Apple zou het voor 3 miljard dollar gekochte Beats willen gebruiken voor een gloednieuwe muziekdienst. Volgens 9to5mac zou Apple daarbij niet kiezen voor het installeren van een standaard Beats-app op elke iPhone; de nieuwe dienst met een eveneens compleet nieuw design zou volledig geïntegreerd worden in iOS, iTunes en Apple TV.

Volgens ingewijden is Apple al druk aan het werk met software voor iPad, iPhone, iPod touch en Android. De nieuwe betaaldienst die momenteel nog geen naam heeft moet ook verkrijgbaar worden via Apple TV. Beats Music zou een centrale rol krijgen in de standaard muziek-app van iOS, waarbij vooral de muziekbibliotheek centraal staat. Ook stelt Beats eigen speellijsten beschikbaar en zal er - voor het eerst sinds Apple's mislukte iTunes-experiment Ping - gebruik gemaakt kunnen worden van sociale functionaliteiten.

Het design zou helemaal omgegooid worden. De voor Beats kenmerkende kleuren rood en zwart zullen plaats moeten maken voor een nieuw ontwerp dat meer de kant van iTunes en de standaard muziek-app van Apple opgaat. De website 9to5mac claimt ook te weten dat de dienst in juni - eerder deden er geruchten over maart de ronde - gelanceerd gaat worden. Beats van Apple zou de concurrentie aan moeten gaan met rivalen als Spotify en Rdio. In Amerika gaat Apple per maand 8 dollar vragen voor het gebruik van de dienst.