Wie in de buurt van het MAS rondloopt in Antwerpen kan niet naast het pand met de opvallende Nautilus-speaker kijken. Welkom in de ID Lounge, een nieuwe ‘winkel’ van Bowers & Wilkins en een unicum voor de Benelux. Aanhalingstekens zijn hier trouwens op hun plaats, want de consument kan er niet zomaar binnenstappen. Het is de bedoeling dat potentiële klanten hier worden binnengeloodst door partners.

In de ID Lounge zijn nagenoeg alle B&W-producten aanwezig, maar dan in een weinig typische winkelomgeving. Het valt meteen op dat het pand meer wegheeft van een luxeloft dan een echte handelspand. En dat is niet toevallig, zegt marketingmanager Bas van Oosten: “We werken hier met verschillende partners om een totaalconcept te presenteren, en zo kunnen ook zij hun producten etaleren aan een bepaald publiek. We werken bijvoorbeeld samen met meubelmaker Quinze & Milan.”

De ruimte werd akoestisch uitgemeten en aangepast door de Nederlandse studiobouwer Mutrox. “Er was hier bijvoorbeeld een enorm probleem met de 200 Hz-frequentie en met resonanties, en dat hebben we aangepakt. Onder andere door in een meubel dempende materialen te verwerken. We hebben hier ook drie akoestische mobiele panelen voorzien die verplaatst kunnen worden als we een geluidssysteem willen demonstreren”, klinkt het.