Met de Mulsanne Executive Interior Concept lijkt Bentley openlijk zijn liefde voor Apple te verklaren. Het Britse luxemerk vormde het interieur van de statige Mulsanne (prijskaartje: ruim 300.000 euro) om tot een rijdende Apple Store, waarin alles in het teken staat van een betere multimediabeleving.

Voor de gelukkige inzittende(n) op de achterbank zijn er workstations die opgebouwd zijn rond de iPad, inclusief Bluetooth-toetsenborden en een geïntegreerd toegangspunt voor WiFi. Twee usb-aansluitingen, een iPod-interface en bedieningselementen voor de populaire muziekspeler van Apple zorgen voor muzikaal vertier.

Wie liever ontspant met een filmpje of tv-programma erbij, kan het LED-scherm in het dak van de wagen aanspreken. Met een diagonaal van 15,6 inch kijkt dat net wat prettiger dan het 10-inch schermpje van de iPad.

Als bron voor het entertainment kiest Bentley voor laptops of een Mac Mini, die beelden ook in HD kunnen aanleveren. Die laatste kan overigens naadloos in de kofferruimte worden geïntegreerd, zodat je er verder geen omkijken naar hebt.

Wie graag nog een klassieke touch toevoegt aan het geheel, kan daarvoor terecht in de Lifestyle Collection van Bentley. De Tibaldi-pen die je in de onderstaande slideshow ziet voorbijkomen lijkt ons bijvoorbeeld wel wat...