Toon alles (7)
Eric  Beeckmans

Oog tracking

Foveated rendering vereist uiteraard dat je perfect iemands oog kan tracken, je moet perfect weten waar de pupil naar kijkt.  En dat moet ongelooflijk goed zijn: volledig betrouwbaar, voor alle bewegingen die je oog kan maken, en voor alle mensen.

Abrash dacht dat dit een opgelost probleem was, waarvoor gewoon een engineering oplossing gevonden moest worden. Maar na twee jaar beseft hij dat de huidige tracking volstaat om een VR-avatar bewegende ogen te geven, maar niet voor foveated  rendering. Pupil tracking is erg moeilijk. Pupillen variëren enorm in maat en vorm en doen dat op soms zeer subtiele wijze en je twee pupillen doen dat niet altijd samen op dezelfde manier.  Bovendien moet het allemaal binnen in een VR-bril gebeuren. Wordt het volledig nieuwe research en/of volledig nieuwe technologie? Moeilijk te zeggen, maar dit is zo belangrijk dat hij denkt dat het er binnen vijf jaar zal zijn. Abrash voegde er wel aan toe dat hij van deze voorspelling het minst zeker was.

gerelateerde items