Medion heeft grootse plannen. De Duitse pc-bouwer wil uitbreiden van de Aldi-pallet naar de gerespecteerde elektronicawinkel en lanceert een arsenaal aan modellen om dat waar te maken.

Medion is met een uitgebreide stand aanwezig op de CeBIT-beurs in Hannover. In alles wil de afvaardiging uitstralen: wij doen voortaan mee met de grote jongens. De babes die de meeste standhouders op de IT-beurs uit het budget hebben geschrapt, lopen op deze glimmend witte stand nog steeds rond. Zij prijzen nieuwe modellen aan die in elke prijsklasse de concurrentie moeten aangaan met de gevestigde orde. Er is een Apple Macbook Air-concurrent, een gaming-pc en ook de reusachtige lcd-tv met 'pianolak' ontbreekt niet.

 

De Duitse fabrikant is in eigen land al een gerespecteerd A-merk en lanceert in de Benelux een groot offensief om ook daar het klevende Aldi-imago van zich af te spoelen. Michiel van der Vliet is aangesteld om het geheugen van de Nederlandse en Belgische klant te bewerken.

"We zijn begonnen met autoradio's en broodroosters, maar nu zijn we volwassen geworden", zegt Van der Vliet. "We willen af van de perceptie van 'arme winkel' die bij Aldi hoort." Volgens de salesmanager popelt Medion om te laten zien dat het meer is dan een partijverkoper van goedkope notebooks en navigatieapparaten bij een supermarktketen. "Wij willen onze klanten terugzien."

Te veel tegelijk?
Van der Vliet is in Nederland gestart bij winkelketens als Expert en Makro en wil van daaruit verder naar de gerespecteerde computerwinkel. Het bedrijf schrapt dochtermerken als Cybermaxx, Lifetec en Microstar en plakt voortaan overal het Medion-etiket op. Hij steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. "Ik wil nog dit jaar breed in de markt staan. We bieden een gamingnotebook aan voor tweeduizend euro waar je bij de concurrent drieduizend euro voor zou betalen."