Music Unlimited, zo heet Sony's antwoord op Google Music en Apple iTunes Match die ook naar België komt. In tegenstelling tot bij Google zal je niet jouw muziekcollectie niet moeten uploaden, bevestigt VIAO-topman Kuni Suzuki. Music Unlimited is het muziekluik van het nieuwe Sony Entertainment Network, het initiatief dat alle oude Sony-online diensten onder een paraplu brengt.

De Sony-dienst is dus (voorlopig) de enige die hetzelfde doet als iTunes Match. Je muziekcollectie wordt geanalyseerd en als liedjes reeds in het aanbod van Music Unlimited zitten, moeten ze niet worden geüploadt. Dat scheelt een aardige slok op de borrel als je een collectie van verschillende tientallen gigabytes bezit.

Volgens Suzuki komen er twee abonnementsformules: Premium (9,99 euro/maand) zonder limieten en met de mogelijkheid om je muziekcollectie in de cloud te stoppen, en Basic (3,99 euro/maand) voor een aanbod dat doet denken aan Last.fm en bestaat uit genreradiostations. Of dat ook persoonlijke stations, pakweg op basis van een bepaald artiest, omvat is nog niet duidelijk.

Tablet
De VIAO-topman, die eveneens verantwoordelijk is voor de pas voorgestelde P- en S-tablets, gaf ook zijn visie over hoe Sony zich moet positioneren ten opzichte van andere Android-tablets en de iPad.

De nadruk, aldus Suzuki, moet niet liggen op de tablet an sich. Sony wil benadrukken dat een tablet een schakel in een groter DLNA-verhaal. De klemtoon ligt dus op een totaalverhaal, waarbij ook Bravia's en VIAO's een rol spelen.