Logitech heeft er een slecht kwartaal op zitten. Grote schuldige is de Logitech Revue, een settopbox met het op Android gebaseerde Google TV.



Een klein jaar geleden zette Logitech zwaar in op Google TV, het ambitieuze televisieplatform van de zoekgigant. Het Zwitserse bedrijf lanceerde als eerste een settopbox met Google TV op de Amerikaanse markt. De Revue kostte bij de lancering 299 dollar.

Meer Revues teruggebracht dan verkocht
De verkoop viel echter zwaar tegen. Er werden zelfs meer Revues teruggebracht dan er nog verkocht worden. En dus blijft Logitech met de onverkochte exemplaren zitten. Een prijsverlaging moet nu beterschap bieden. Voortaan kost de Revue, net als de Apple TV, 99 dollar. Dat meldt The Wall Street Journal.

Mede door de afboeking op de Revue-inventaris (minus 34 miljoen dollar) eindigt Logitech het afgelopen kwartaal in het rood. Het leed 45 miljoen dollar verlies terwijl het in dezelfde periode vorig jaar nog 12 miljoen dollar winst boekte. De omzet steeg wel licht, van 479 tot 480 miljoen dollar.

Honeycomb
Guerrino de Luca, waarnemend directeur bij Logitech, belooft dat de Revue in september een update krijgt naar Android 3.1, en ook toegang tot de Android Market.