LG, de tweede grootste constructeur van lcd-displays ter wereld, heeft dinsdag bekendgemaakt dat het voor het derde kwartaal op rij een verlies laat op de displayafdeling.

In de eerste drie maanden van dit jaar maakte het Koreaanse bedrijf een nettoverlies van maar liefst 113 miljoen dollar in de displayafdeling, wat zo’n 12 miljoen meer is dan dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast maakte LG ook nog een operationeel nettoverlies van niet minder dan 156 miljoen dollar.

Al die rode cijfers willen niet meteen zeggen dat LG  in slechte papieren zit. Het bedrijf noteert zelfs een stijging van 15,2 procent van de algemene omzet, die een 5,4 miljard euro bedraagt.

De lage vraag naar displays is trouwens niet alleen merkbaar bij LG. Ook andere displaybouwers zoals Sony, Panasonic en Philips ervaren de gevolgen. Sony keert zelfs het hele lcd-segment de rug toe, waardoor zo'n 10.000 medewerkers hun job verliezen.

Toch blijft LG optimistisch. Het bedrijf is er heilig van overtuigd dat de aankomende Olympische Spelen in Londen voor een fikse stijging in de televisieverkoop gaat zorgen.