Door een aanpassing in Mac OS X 10.7 ‘Lion’ kunnen Sonos-gebruikers nu al weken geen muziek streamen vanaf hun Mac. Een oplossing is in zicht, zegt Sonos nu, al zal het nog een tweetal weken duren eer het grote publiek ze in handen krijgt. Goed nieuws voor Apple-gebruikers, die op het Sonos-forum steeds meer hun ontevredenheid uitten.
 

Het probleem treft Mac-gebruikers die muziek streamen vanaf een Apple-computer. Bijvoorbeeld als ze de iTunes-bibliotheek als bron gebruiken. Omdat Lion mappen en schijven anders deelt dan vroeger, kon de Sonos-software niet langer bij de muziekbestanden. Het resultaat: geen muziek. Hetzelfde probleem trof ook andere hardwarefabrikanten, zoals Netgear. 

Sonos beloofde bij het verschijnen van Lion binnen vier weken een oplossing. Dat was iets te vlug beloofd, zegt vice-president Quality Andrew Schulert: ”Het Sonos-team heeft de afgelopen maand koortsachtig met Apple samengewerkt. Maar er zijn uitdagingen geweest waardoor de 'fix' op zich laat wachten. Het goede nieuws is dat we samen met Apple het probleem geïsoleerd hebben en dat we geloven dat we een oplossing hebben.”

Die oplossing moet echter uitgebreid getest worden, wat een tweetal weken zal duren, aldus Schulert. De benodigde software-update zal zich dus vermoedelijk medio september aandienen.