The House of Marley komt op de proppen met een opgemerkte reeks hoofdtelefoons en een Airplay-compatibele iPod-speakerdock die de waarden van Bob Marley zaliger moeten uitdragen.


The House of Marley stelde op de CES in Las Vegas haar eerste reeks hoofdtelefoons voor, en gaat voor die productlijn een samenwerking aan met de Amerikaanse firma HoMedics.

De familie Marley wil met deze producten de visie van reggaegrootheid Bob Marley verspreiden. The House of Marley houdt het bij een boodschap van gelijkheid, eenheid, milieubewustzijn, duurzaamheid en liefdadigheid. Een deel van de opbrengst van de producten gaat dan ook naar goede doelen die in lijn liggen met de visie van Bob Marley zaliger.

Drie productlijnen
De producten van The House of Marley zijn verdeeld over drie productlijnen: Jammin', Freedom en Destiny. De Jammin'-serie richt zich vooral op jeugdige gebruikers, terwijl de Freedom-lijn mikt op gebruikers die hogere eisen stellen op het vlak van klankkwaliteit en stijl. De Destiny-reeks ten slotte, bestaat uit 'pro-level audio components'.


Tussen de in-ear sets, earbuds en hoofdtelefoons zitten heel wat opvallend gelijnde modellen, maar vooral de 'One Foundation' speakerdock wist onze aandacht te trekken. Het is immers één van de eerste speakerdocks die voorzien is van Apple's AirPlay-technologie, die het mogelijk maakt om draadloos muziek uit je iTunes-collectie naar het toestel te streamen. Ook de vormgeving is op z'n zachtst gezegd opvallend.

Informatie over de beschikbaarheid en Europese adviesprijzen ontbreken voorlopig nog, maar op de website van The House Of Marley kan je het volledige productaanbod en de Amerikaanse adviesprijzen alvast doornemen.