Modebewuste vrouwen kunnen nu ook in België terecht voor hoofdtelefoons van Molami. Drie modellen beloven technisch vernuft te combineren met een verfijnd design. Dat meldt De Standaard.



Molami is geen naam die een belletje doet rinkelen in de traditionele hifi-industrie. Het merk startte als afstudeerproject van Maria von Euler. De Zweedse boog zich twee jaar lang over de vraag hoe je een hightech hoofdtelefoon kan verenigen met een esthetisch verantwoorde look-and-feel, helemaal op maat van vrouwen.

De ontwerpen die von Euler voor ogen had moesten natuurlijk combineerbaar zijn met een outfit, maar zonder compromissen te sluiten op klankmatig vlak. De spreekwoordelijke mosterd voor de designs haalde von Euler bij de filosofie van grootheden uit de modewereld, zoals Coco Chanel, Elsa Schiaparelli en Rei Kawakubo.

Dat resulteerde uiteindelijk in drie verschillende modellen, die telkens beschikbaar zijn in vier kleuren: zwart, wit, zilver en goud. Hoewel ze stuk voor stuk een tijdloze look hebben, kregen ze telkens ook een eigenzinnige touch mee.

Vanaf november zijn de hoofdtelefoons van Molami beschikbaar in België. De prijzen beginnen bij 150 euro.