Sennheiser springt mee op de kar van lifestyle hoofdtelefoons met de nieuwe Momentum, een trendy set die moderne en tijdloze kenmerken combineert.

De Momentum maakt deel uit van Sennheisers Style Selection, en heeft een design dat er vlot en minimalistisch uitziet. Oftewel: opvallend maar smaakvol.

Volgens de fabrikant is de Momentum vervaardigd met hoogkwalitatieve, overwegend natuurlijke materialen die het design nog sterker in de verf zetten. Tegelijk beloven ze voor een luxueuze en comfortabele look-and-feel te zorgen.

De hoofdband en oorpads zijn bijvoorbeeld vervaardigd uit zacht en soepel leder, terwijl de slider voor de hoofdband bestaat uit stainless staal. Duurzaam en beter voor het milieu.

En hoe klinkt hij?
"Puur en onaangetast": dat zijn de woorden die Sennheiser gebruikt om de klanksignatuur van de Momentum mee te omschrijven. Dat klinkt op het eerste zicht nogal ambitieus voor een lifestylegerichte hoofdtelefoon, maar gezien Sennheisers goede reputatie op dat vlak zijn we geneigd om die claim toch niet meteen opzij te schuiven. De fabrikant wijst er immers op dat de Momentum her en der technologie leent van zijn high-end hoofdtelefoons, met het oog op een helder stereogeluid dat bulkt van de details.

Dankzij de 3.5 millimeter plug kan de Momentum makkelijk verbonden worden met draagbare muziekspelers, smartphones en tablets. Voor Apple-producten uit de iOS-familie levert Sennheiser ook een extra kabel mee die voorzien is van een ingebouwde Samrt Remote en microfoon. Die laat toe om het volume, de muziekselectie, telefoonbediening en stembediening over te nemen van je toestel.

In september wordt de Momentum bij de Sennheiser-dealers verwacht. Een officiële adviesprijs hebben we nog niet in ons bezit.

UPDATE: Sennheiser heeft intussen de adviesprijs voor de Momentum bekendgemaakt. De nieuwkomer gaat 299 euro kosten.