Naar aanleiding van de rechtszaak eerder dit jaar heeft Apple beslist dat Monster het "Made for iPhone" logo niet langer mag gebruiken op producten en verpakkingen. De huidige voorraad mag nog verkocht worden, maar daarna moet alles een nieuw design krijgen.

Het 'Made for iPhone' programma geeft fabrikanten recht op alle informatie en technische tools om accessoires voor Airplay Audio en producten als de iPhone en iPad te maken. Nu die toestemming voor Monster is ingetrokken mogen nog tot september producten met het logo verkocht worden, maar daarna is het afgelopen. Nieuwe producten van Monster krijgen niet langer Apple's "stamp of approval".

Dit betekent niet dat Monster geen producten voor iPhones en iPads meer mag fabriceren, het bedrijf mag de term "Made for iPhone" simelweg nergens meer voor gebruiken of op afdrukken. Of dat grote gevolgen heeft voor de verkoop is dus nog even afwachten.

Monster was ooit partner van Beats, maar na de nieuwe overname van Beats door Apple ontstond er onenigheid. Monster CEO Noel Lee omschreef het destijds als "de diefstal van de eeuw". Het merk claimt dat Apple ze veel geld gekost heeft. Monster's advocaat David Tognotti liet nu aan de Wall Street Journal weten dat Apple ook een kant heeft die de consument nooit ziet en noemt het bedrijf een "pestkop".