Bang & Olufsen vernieuwt zijn vlaggenschip-tv, de BeoVision 12 New Generation. De 65-inch grote plasma positioneert zich als een absoluut luxebeest, en draagt een passend prijskaartje. Het ontwerp van het gestroomlijnd toestel is van David Lewis Designers.

De BeoVision 12 volgt een bestaande televisiemodel op - vandaar het etiket 'New Generation'. Die term slaat op het gebruik van de nieuwste plasmaschermtechnologieën. Maar er wordt vooral de nadruk gelegd op het audioprestaties van de New Generation.

Zoals ook het geval is bij de goedkopere BeoVision 11 bevat dit duurder model een geïntegreerde surroundunit met TrueImage-technologie om geluidssporen te up- of downmixen naar het gewenst aantal kanalen. Dat betekent dat er  geen aparte AV-receiver nodig is om een 7.1-opstelling aan te sturen, en dat je (actieve) speakers rechtstreeks aan de tv kan aansluiten. B&O maakt ook veel van de vernieuwde, ingebouwde centerspeaker in de BeoVision 12 NG.

Standaard is de New Generation bedoeld om aan de muur te hangen. In die opstelling kost de B&O-televisie 13.995 euro. Voeg daar een gemotoriseerde vloerstand bij die zowel kan draaien als kantelen, en het prijskaartje zwelt aan tot 15.495 euro.