Philips stelt dat alle televisies er vandaag hetzelfde uitzien en dat consumenten verdwalen in een zee van technische details. Daar gaat het bedrijf iets aan doen.

Dit jaar worden de nieuwste toestellen daarom gekoppeld aan een bepaalde gebruikservaring. Daarbij worden drie soorten gebruik onderscheiden: Cinematic Experience, Lifestyle en Entertainment.

De Cinematic Experience-toestellen hebben het 21:9 Hollywoodfilmformaat en opties aan boord om beeld in de best mogelijke HD-kwaliteit te tonen. 

Lifestyle zijn toestellen met daarin Ambilight, waarbij ontwerp het belangrijkste verkooppunt is; hoewel ook hier van nieuwe beeldtechnieken gebruik wordt gemaakt.
 
De Entertainment-tv's leggen zich toe op het samenvoegen van verschillende bronnen van vermaak. Deze toestellen zijn uitgerust met internettoegang en DLNA-compatibel (zodat andere netwerkapparatuur makkelijk met de televisie kan samenwerken).
 
Audio
Dat betekent onder meer dat het eenvoudiger wordt om geluid naar de televisie te streamen. Op het gebied van geluid gaat Philips zich toeleggen op een reeks hoogwaardige stereocomponenten onder de noemer Heritage Audio. In Living Sound moet de reguliere muziekluisteraar zijn draai vinden.

Ambisound gaat verder met het ontwikkelen van soundbars voor televisies. En, zeer belangrijk, met de Gogear-reeks gaat Philips zich sterker richten op het streamen van digitale muziek door het hele huis, bijvoorbeeld met de muziekdiensten Rhapsody en Audible.