Wanneer het aankomt op hoofdtelefoons, heeft Philips het afgelopen jaar duidelijk niet stilgezeten. Bewijs hiervan zijn de talrijke nieuwe modellen die de fabrikant voorstelt op CES. Vanaf april zijn ze verkrijgbaar op de Amerikaanse markt. Een Europese releasedatum is nog niet bekend, maar valt daar mogelijk mee samen.
 

Fidelio
Tot nu toe richtte de Fidelio-lijn van Philips zich op speakers en docking stations. De Fidelio L1 (over-ear) en M1 (on-ear) hoofdtelefoons brengen daar echter verandering in. Beide modellen zijn gemaakt voor iPod/iPhone/iPad en moeten volgens de fabrikant garant staan voor een grote akoestische precisie. De Amerikaanse richtprijzen liggen op 250 US dollar voor de M1 tot 300 US dollar voor de L1.

 

Made for Android
Daarnaast stelde Philips ook enkele hoofdtelefoons voor die speciaal gemaakt zijn voor Android toestellen. Over het algemeen werken in-line afstandsbedieningen (die zijn ingebouwd in de kabel van heel wat hoofdtelefoons) enkel voor iPod/iPhone/iPad, maar dat is hier dus niet het geval.

Deze modellen beschikken telkens over een ingebouwde microfoon en afstandbediening. Ze werken met een speciale app, die het mogelijk maakt om de bediening volledig aan te passen aan je eigen voorkeur.

Met deze nieuwe lijn van hoofdtelefoons speelt Philips dus in op de steeds groeiende populariteit van Android toestellen. Deze tendens merkten we reeds bij de docking stations van de ‘Fidelio for Android’-serie en het ziet ernaar uit dat Philips deze koers zal blijven aanhouden.

Philips bedacht vier modellen voor deze ‘Made for Android’-reeks: twee in-ear hoofdtelefoons (het instapmodel SHE7005A en de exclusievere SHE9005A), een model met een ear-hook-design (de SHS8105S) en een on-ear model (de SHL9705A).

De richtprijzen ervan schommelen tussen 30 en 100 dollar.

 

Extra stevig
Daarnaast werkte Philips ook samen met het sportmerk O’Neill, wat resulteerde in een serie extra stevige hoofdtelefoons die mikken op optimale geluidsprestaties in de meest extreme omstandigheden. Met deze duurzame en verstevigde modellen richten ze zich op de actieve sportbeoefenaars, die nood hebben aan materiaal dat tegen een stootje kan.

De reeks bevat zowel een in-ear (de ‘Tread’) als een over-ear model (de ‘Construct’). De prijzen van de nieuwkomers zullen tussen 40 en 150 dollar bedragen.