In slechts enkele jaren tijd is de Call Of Duty-oorlogsreeks uitgegroeid tot een cultfenomeen. De vorige editie, Black Ops, verkocht bij zijn release op amper 24 uur tijd 5,6 miljoen exemplaren!

Het spel verpulverde daarmee zelfs de omzetsuccessen van de grootste Hollywood-blockbusters als Avatar en The Dark Knight tijdens hun lanceerweekends. De nieuwe Call Of Duty-game is klaar om dat record nog wat bij te stellen.

Russische invasie
De verhaalmodus gaat meteen verder waar die van Call of Duty: Modern Warfare 2 ophield. Een snode, rode Russische grootmacht is in een fictieve toekomst Noord-Amerika binnengevallen en wint elke dag ook op Europese bodem meer en meer terrein. Uiteraard hoef je de vorige game niet gespeeld te hebben om meteen vanaf de eerste seconde meegesleurd te worden in dit adrenalinespektakel en de actie die de voorbij razende Modern Warfare 3-oorlogstrein in petto heeft.

Door de ogen van verschillende Special Ops-krijgers beleef je het ene bloedstollende avontuur na het andere en je zult jezelf en de wereld meer dan eens uit uiterst penibele situaties mogen redden. Naast een aantal personages uit de vorige twee Modern Warfare-games is er ook een handvol nieuwe karakters speelbaar. Het verhaal mengt al deze personages en hun missies tot een subliem in elkaar passende, epische mozaïek.

Gevarieerd missiebuffet
De broeihaarden van geweld lokaliseren zich ditmaal onder meer af in New York, Parijs, Londen, Berlijn, Praag, Somalië, Sierra Leone, Dubai en Moskou. Strategische punten verdedigen, het infiltreren van vijandelijk gebied, het saboteren en vernielen van oorlogsmateriaal en -installaties, en het uitschakelen van belangrijke doelwitten, het zijn slechts enkele voorbeelden uit het zeer gevarieerde missiebuffet.

De spelontwikkelaars hebben koortsachtig gewerkt om locaties en missies perfect op elkaar af te stemmen. Er is daarbij ook flink gesleuteld aan de onderliggende technologie waarop deze game draait. Modern Warfare 3 zal je hardware tot nooit eerder geziene maximumprestaties drijven. Verwacht je dus meer nog dan ooit tevoren aan bloedmooie graphics, realistische physics en overdonderende explosies.

De schaal waartegen de actie gedrapeerd wordt, is groter en grootser dan in de voorgangers. En elke veteraan van deze reeks zal je kunnen vertellen dat dit geen koud kunstje is.