De gevreesde Reapers hebben onze Aarde op het menu staan. Aan jou om die terug te winnen in dit magistrale sciencefictionepos dat Mass Effect 3 heet.

Mass Effect is meer dan een sciencefictionrollenspel. Het is een avontuur van epische proporties in een universum dat zich moeiteloos kan meten met dat van Star Wars. Wie de eerste twee hoofdstukken miste, heeft een onvergetelijke ervaring aan zich zien voorbijgaan maar kan alsnog zonder aanloop in deze derde game stappen. Speelde je de eerste twee episodes wel, dan je zonder enig probleem de draad weer opnemen met je personage uit die games.

Maak je alvast op voor een meeslepende rollenspelbeleving die verteld wordt met Hollywood-waardige tussenfilmpjes, sterke personages, een rijk gedetailleerde achtergrond en bovenal intense actie. De game laat zich spelen op de manier die je zelf verkiest. Als een interactieve film, als een rollenspel pur sang, als een spectaculaire derdepersoonsshooter of als een combinatie van al het voorgaande.

Net als in de vorige twee delen kruip je in de huid van Commander Shepard. Je kan ternauwernood ontsnappen van de overrompeling van de Aarde door de op uitroeiing beluste Reapers. Aan jou om de rassen van het bekende melkwegstelsel in een front te verenigen tegen deze allesvernietigende dreiging.

Bereik je einddoel via politieke intriges, verzamel een eliteteam en stort jezelf daarmee in de strijd. Weinig games geven je zoveel opties om de beleving naar je hand te zetten, van dialoogkeuzes tot complexe vuurgevechttactieken.