Samsung pakt op zijn persconferentie uit met indrukwekkende cijfers. Al zes jaar zijn ze de nummer één in tv. En de nieuwe tv's gaan alweer een stap verder: eenvoudigere, slimmere en leukere apparaten, dat is het objectief. Samsung hoopt zijn nieuwe tagline 'Pushing Boundaries' waar te maken in drie stappen: Smart Interaction, Smart Content en Smart Evolution.
 

Smart Interaction
Ga voor je televisie zitten. De ingebouwde camera herkent je gezicht, logt je in en laadt jouw instellingen. Welke apps jij als favoriet hebt ingesteld bijvoorbeeld. Bestuur de tv met stemcommando's of met gebaren. Dat is wat Samsung verstaat onder 'Smart Interaction'.

Samsung zal deze mogelijkheden ook aan de app-ontwikkelaars ter beschikking stellen, zodat we ook apps kunnen verwachten die deze mogelijkheden benutten.
 

Smart Content
Samsung's bibliotheek van tv-apps blijft sterk groeien. De fabrikant stelt daarbij enkele 'signature services' voor op het nieuwe Smart TV-platform. 'Family Story' bijvoorbeeld, waarbij je foto's, video's en nota's onmiddellijk van je mobiele telefoon naar de televisie kan uploaden en delen, 'Fitness Program' om je conditie op peil te houden en 'Kids service', een eenvoudige dienst met educatieve spellen voor de jongste kijkers.

Content moet ook universeler beschikbaar worden: kopen op één plaats, overal bekijken. Allshare Play maakt nu gebruik van de cloud om content op meer toestellen beschikbaar  te maken. Tablets en smartphones vervullen daarnaast ook een belangrijke rol als tweede scherm.

3D blijft een belangrijk thema bij Samsung, de helft van de nieuwe modellen zal 3D-compatibel zijn. Maar Samsung begrijpt ook dat er meer 3D-content nodig is. Om die pijn te verzachten komt er een 3D-versie van Battlestar Galactica naar de Samsung-tv's.

Tot slot liet Samsung nog weten dat Angry Birds naar Samsung TV komt. Niet alleen het spel, maar ook een kanaal met geanimeerde kortverhalen rond de populaire speltitel.