Met de introductie van SUHD creëerde Samsung vorig jaar een premium categorie voor televisies. Dit jaar bouwen ze verder op dit elan, met een aantal interessante verbeteringen en een iets breder aanbod.

Met 47% van de markt (in waarde) is Samsung de onbetwiste leider in het televisielandschap. Een op drie televisies die verkocht worden in Europa is een Samsung. Het zijn cijfers waarmee een fabrikant maar al te graag uitpakt.

Wat mogen we verwachten van Samsung in 2016? Curved en UHD nemen systematisch meer marktaandeel in. Dat is niet ongewoon natuurlijk, gezien de 2015 lineup al uitgebreid inzette op die twee kenmerken, maar de consument ziet het dus duidelijk ook wel zitten. Samsung liet dan ook weten dat Curved nog toegankelijker zal worden in 2016. Verwacht je verder aan nog dunnere, en quasi randloze ontwerpen.

De SUHD-lineup zal iets uitgebreid worden, zodat deze premium-modellen toch ook voor ietwat budgetbewuste kopers beschikbaar komen. Met zes series in acht verschillende maten zal er voldoende keuze zijn.