Sony is van plan een concurrent voor Apples Itunes-winkel te lanceren. Er zullen muziek, films, boeken en mobiele toepassingen verkocht worden.

Het is nog niet duidelijk wanneer de winkel online gaat. Wel zeker is dat de winkel enkele overeenkomsten zal vertonen met die van Apple, zo vernam Business Week uit een strategische directievergadering.

Sony heeft veel electronicatoestellen en heeft ook een uitgebreide bibliotheek multimedia-inhoud, zoals muziek en films. Met de winkel zou het de eerste keer zijn dat de twee zakelijke activiteiten echt gekoppeld worden door middel van software.

Verliezen oplossen?
Sony presteert financieel al een tijdje zwak. Het bedrijf geeft aan dat het op een tweede jaarverlies afstevent. Het bedrijf voorspelt dit jaar een verlies. Maar het zal niet zo hoog liggen als het operationele verlies van 227,8 miljard yen (1,7 miljard euro) van het jaar ervoor.

De twee grootste problemen voor eht bedrijf zijn TV’s en videospellen. De verliezen uit die afdelingen moeten verdwijnen, wil het bedrijf weer gezond worden. De afdelingen zijn immers goed voor 25 procent van de omzet van Sony.