Winkelketen DreamLand denkt het perfecte antwoord te hebben voor ouders die hun gamende nageslacht niet verstaan: een spoedcursus. In één avond krijgen pa en ma informatie over de verschillende consoles en leren ze dat spellen niet per definitie in een virtueel bloedbad eindigen. Het bijhorend, misschien overoptimistisch motto: "Schrijf je in en maak je onsterfelijk bij je kinderen".

DreamLand meent dat ouders op dit moment te weinig afweten van computerspellen. Ondertussen is gaming wel een favoriete activiteit van veel jongeren. De keten verwijst daarbij naar een onderzoek van Ipsos (waarvoor het zelf opdracht gaf). Uit dat onderzoek blijkt dat consoles vaak alleen door de kinderen in het gezin gebruikt worden. Een kwart van alle gezinnen heeft een console, maar slechts een derde hiervan wordt ook bepoteld door de ouders.

Tijdens de twee uur durende spoedcursus krijgen ouders tekst en uitleg over games en mogen ze zelf een controller in handen nemen. Ze worden ook ingewijd in het 'sociaal gamen', het spelen van games zoals Rockstar en Buzz in groepsverband. De cursussen vinden in DreamLand-winkels zelf plaats; wat wellicht niet toevallig ook de drempel verlaagt om meteen wat gepaste games mee naar huis te nemen.