Beeld

Spotify en Dropbox bereiken Philips-tv’s

Een nieuwe update voor het smart tv-platform van Philips brengt zowel Spotify als Dropbox-ondersteuning naar recente televisies van het merk. Philips is daarmee het tweede merk dat Spotify via tv aanbiedt, na Samsung. 

De update brengt drie nieuwigheden naar Philips-televisies uit 2013 die een modelnummer uit de series 6xx8, 7xx8, 8xx8 en 9xx8 dragen. Oudere toestellen vallen dus in dit geval uit de boot.

De Spotify-app vereist een premiumabonnement van 9,99 euro/maand vooraleer je er mee aan de slag kan. Dat is geen ongewone eis: om Spotify met eender welk AV-apparaat te gebruiken, moet je beschikken over zo'n abo. Mensen die net hun geld gaven aan grote Spotify-concurrent Deezer moeten niet vloeken, want er is al geruime tijd een app van Deezer beschikbaar. 

Met Cloud TV wil Philips het aanbod aan tv-kanalen drastisch verhogen. Deze app opent de deuren naar heel wat nieuwe video, vaak afkomstig van themakanalen, zowel lokaal als internationaal. Een deel van het aanbod is 'premium' – lees: je moet er voor betalen.

De laatste nieuwe functie is interessant voor wie thuis veel digitale media bezit maar geen zin heeft in het knoeien met DLNA. Cloud Explorer koppelt je tv aan Dropbox, waardoor je gemakkelijk toegang krijgt tot media die je in de cloud parkeerde. Maar het is even goed een eenvoudige manier om een videobestand op je pc naar je tv te krijgen.

 

 

Gerelateerde artikelen

Reacties zijn gesloten.