De portaalsite Zita heeft sinds vandaag een nieuw jasje aan. De huisstijl is identiek gebleven, maar de site gaat volledig de Web 2.0-toer op met widgets en een startpagina die u zelf kunt aanpassen.

Telenet heeft hard gewerkt aan het nieuwe portaal. In amper twee maanden is het volledig aangepast.

Als publiekstrekker kan de site zeker tellen. Volgens cijfers van het CIM, dat de statistieken van websites bijhoudt, lag begin maart het aantal bezoekers per dag op 196.677. Daarmee is het de op zeven na populairste Belgische website. Skynet van Belgacom doet het echter nog een stuk beter. Met 345.079 dagelijkse bezoekers landt deze webstek op de vierde plaats, al moet hier wel de nuancering bij dat laatstgenoemde zich ook tot Franstalige lezers richt.

Zita.be speelt in op Web 2.0. Zo kunt u kaders met entertainment, het weer of het krantenoverzicht zelf een plaats op de pagina geven. De pagina is nog het best te vergelijken met iGoogle, al is het de eerste keer dat een grote Belgische site in deze stijl uitpakt.