Toon alles (4)
Rowald Pruijn

Gebruikers kunnen speciale widgets op hun eigen site plaatsen, waardoor Snocap overal kleine verkooppunten krijgt. De nummers zijn op elk type mp3-speler te gebruiken, waaronder ook de populaire iPod. Voorheen was het niet mogelijk om Snocaps materiaal, dat ook Warner Music Group als klant heeft, af te spelen op het prijsvarken van Apple. De nummers zullen wel een stuk duurder zijn dan de DRM-beveiligde iTunes-liedjes: $ 1,30 tegenover $ 0,99.

Ook op andere vlakken wordt flink aan de stoelpoten van Apples DRM-systeem gezaagd. Het Franse Matoumba biedt het gratis programma PrivaTunes aan, dat de persoonlijke informatie uit iTunes Plus-nummers sloopt. Het bedrijf vindt dat Apple niks van doen heeft met het opslaan van vertrouwelijke informatie en wil de legaal aangekochte muziek tweedehands kunnen doorverkopen zonder naam en toenaam.

Update 2 juli 2007 17:17 In het oorspronkelijke artikel vermeldden wij in de derde alinea dat Apple met DRM-technologie de muziekmarkt op slot hield. Deze informatie blijkt onjuist. Wij hebben het artikel aangepast.
2/2
gerelateerde items