De CES is pas begonnen en één van de sterren is al bekend: de nieuwe EL-8-hoofdtelefoon van Audeze. De koptelefoon werd mee ontworpen door BMW Designworks en is op veel stands op CES te zien. Zo zijn de Audeze-hoofdtelefoons ook te zien bij Chord en Meridian.

Audeze is samen met HiFiman een van de grote namen achter de revival van planar magnetic-technologie. Heel bekend zijn is de LCD-lijn van het merk, hoog aangeschreven, handgemaakte hoofdtelefoons met een prachtige houten behuizing uit bamboo of rooshout die echter wel behoorlijk prijzig zijn. De meeste LCD's zijn open modellen.

De EL-8 is met zijn lanceringsprijs van 699 dollar niet echt een budgetmodel te noemen, maar is toch duidelijk toegankelijker dan de LCD-lijn. Opmerkelijk is dat je de hoofdtelefoon in een open of een gesloten versie kan kopen, naargelang je eigen voorkeur voor een ruimer klankbeeld of een stevigere basfundament die je zonder storend omgevingsgeluid kan ondergaan. Beide edities zijn getekend door BMW DesignworksUSA, een designconsultancy die eigendom is van het Beierse BMW. 

De kern van de EL-8 zijn de planar magnetic-drivers met Fluxor-technologie. Door die Fluxor-magneten kunnen de doorgaans zwaardere drivers heel wat lichter worden gemaakt, wat het mobiel gebruik handiger maakt. In de EL-8 duikt ook de Fazor-technologie op, wat eigenlijk akoestische elementen zijn aan weerszijde van de driver en die voor een lagere vervorming en een betere hoogfrequentprestaties leveren.