Eric  Beeckmans

  • Perfecte positionering: Een perfect visueel systeem is niet voldoende. De kleinste beweging van je hoofd moet perfect gevolgd worden. Dat betekent dat niet alleen de oriëntatie, maar ook de verplaatsing van je hoofd moet erg nauwkeurig gekend moet zijn. ‘Presence’ wordt maar mogelijk als je het hoofd kan volgen met een nauwkeurigheid van 1 mm verplaatsing en een kwart graad oriëntatie. En dat in een volume met een zijde anderhalve meter!  Geen enkel systeem kan dat momenteel. De opstelling die Valve hiervoor gebruikt, zegt genoeg.

?

Sommige ‘tracking’-systemen komen gelukkig wel erg dicht in de buurt, en ze vereisen niet dat je de kamer opnieuw behangt.

  • Lage vertraging: Het systeem moet ook voldoende snel reageren op je hoofdbewegingen. Er mag dus nauwelijks vertraging zitten tussen de beweging van je hoofd en het moment dat het nieuwe beeld je oog bereikt. Ideaal mag het niet meer dan 20 ms zijn. 25 ms zou kunnen werken. Heb je meer nodig, dan merk je onmiddellijk dat je in een gesimuleerde wereld zit.
gerelateerde items