Een 33-jarige man uit Zuid-Korea is gestorven nadat zijn mobieltje spontaan ontplofte. Dat meldt Telecoms Korea. Het drama gebeurde vorige week woensdag terwijl de man aan het werk was. Het ziet er naar uit dat de batterij in het toestel verantwoordelijk is voor de explosie.

De Zuid-Koreaan werkte in een steengroeve, waar hij werd gevonden door zijn collega's. Hij had neusbloedingen en de verbrande telefoon stak in zijn linkerborstzak, terwijl zijn hemd vol roet zat. Professor Kim Hoon, die het lichaam onderzocht, verklaarde aan Telecoms Korea dat de man gewond raakte aan de linkerkant van zijn borst. "De ribben en ruggengraat waren gebroken en de explosie doorboorde zijn hart en longen, wat tot zijn dood leidde."

Het bewuste toestel is een LG, een specifiek model wordt niet vermeld. Het is niet de eerste keer dat iemand sterft door een ontploffende batterij. Zo dook in juni al een bericht op over een soortgelijke ontploffing in China.

Update 30 november 2007, 12.30 uur/i>
Verder onderzoek heeft aangetoond dat het mobieltje niet verantwoordelijk was voor de dood van de man. De Koreaan werd aangereden door een collega die bij het uitwissen van de sporen de gsm in brand stak.