Of er veel overeenkomsten zijn tussen een automerk zoals Ferrari, een modelabel zoals WeSC en een rockband zoals Motörhead? Op het eerste zicht niet echt, maar toch is er op z'n minst één link die deze drie namen bindt: je kan ze stuk voor stuk op hoofdtelefoons vinden.

Toch ziet de ontstaansgeschiedenis van die sets er vaak heel verschillend uit. Zo sloot Ferrarri recent een deal met Logic3 voor een lijn hoofdtelefoons die onder de naam 'Ferrari by Logic3' worden aangeboden, terwijl kledijmerk WeSC besloot om onder de eigen merknaam een reeks hoofdtelefoons in de markt te zetten.

Motörhead pakt het op een gelijkaardige manier aan als WeSC en doopte de eigen lijn hoofdtelefoons simpelweg 'Motörheadphönes'. Of hoe een bandnaam maar enkele letters meer nodig heeft om een hoofdtelefoonmerk te worden. Voor de technische kant van het verhaal sloot de band overigens een deal met de Zweedse fabrikant Krusell, die voor de productie van de Motörheadphönes instaat.

Momenteel zitten er drie verschillende full-size modellen in het aanbod: de Bomber, Ironfist en Motörizer - stuk voor stuk gesloten hoofdtelefoons die mikken op de rockliefhebber en een relatief betaalbaar prijskaartje dragen.