Extra's

Dankzij Philips’ Ambilight-verlichting kan je het sowieso al niet kinderachtige beeldoppervlak nog groter doen lijken. De Ambilight LED's zitten links en rechts verwerkt in het toestel en werpen een kleur op de achterwand die overeenkomt met het getoonde beeld. Stel je eerst de kleur in van de wand waartegen het toestel is opgesteld, dan houdt de Ambilight-verlichting daar zelfs rekening mee.

De ingebouwde mediaspeler biedt zowel via USB als DLNA een behoorlijke ondersteuning van verschillende formaten. Ondertitels blijven wel problematisch. De speler toont enkel externe ondertitels, en doet dat alleen via USB. Ondertitels in een matroska-bestand (mkv) kan je dus niet gebruiken. De ondertitels verschijnen bovendien nogal klein op het scherm.

Een alternatief voor de mediaspeler is WiFi Mediaconnect. Installeer de bijgeleverde software op je laptop en je kan het beeld van de computer draadloos op de televisie weergeven. Erg handig voor films, maar voor games is het niet geschikt. Er zit immers een duidelijke vertraging op de weergave tussen televisie en computer.

Voor gamers is wel een ander interessant extraatje voorzien: twee spelers kunnen op dit scherm tegelijk het volledige scherm gebruiken. Dat speelt deze Philips 50PFL7956H klaar door de twee afzonderlijke beeldstromen te verweven, alsof ze het linker- en rechterbeeld van een 3D-film zijn. Elke speler moet dan wel een speciale bril opzetten; brillen die verschillen van de gewone 3D-brillen omdat je enkel de linker- of rechterbeelden ziet en niet beide.

Dit reusachtige scherm is uiteraard ook ideaal als je twee bronnen tegelijk wil bekijken, en daarvoor is er MultiView. En dan is er ook nog eens Net TV, waarmee je een zeer uitgebreid internetaanbod krijgt. Daar hoort ook video-on-demand bij via Videoland.