Op naar je TV

Door het aanbod bladeren en films bekijken doe je uiteraard via de MovieMe-app op je televisie. Log in met dezelfde account als op de website en de app toont je een aantal suggesties, gebaseerd op je profiel. Wil je gewoon snel iets opzoeken, dan typ je een zoekterm in. Nog terwijl je typt toont die al een aantal suggesties. Dat kunnen filmtitels zijn maar ook filmkenmerken. Typ bijvoorbeeld ‘Actie’ in en je krijgt alle actiefilms voorgeschoteld.

Het interessantste aan de app is echter hoe je door de films bladert. Je kan daarbij een aantal zoekcriteria combineren: stemming, genre, periode, plaats, awards, enzovoort. We combineerden bijvoorbeeld het genre ‘Misdaad’ met de stemming ‘Humoristisch’. Dat leverde films zoals ‘Ocean’s Eleven’ op. ‘Misdaad’ en ‘Somber’ leverden dan weer ‘The Godfather III’ op. Het is een best leuke manier om op ontdekkingstocht te gaan in het aanbod.

Vind je een leuke film dan markeer je die gewoon als ‘favoriet’ zodat je hem bij een later bezoek snel terug vindt.

De beeldkwaliteit van de films is redelijk, althans voor SD-kwaliteit. De films zijn dus absoluut niet van HD-kwaliteit. Het beeld maakt steeds een ietwat zachte indruk, maar we zagen geen duidelijke compressie-artefacten. De soundtrack komt steeds in stereo, geen surround dus, al mag dat niet echt verbazen bij dit soort diensten.

Onze netwerkteller gaf tijdens de test aan dat we iets meer dan één gigabte per film gebruikten, een datavolume dat redelijk is. Vermits in België nog heel wat mensen met een downloadlimiet opgescheept zitten bij hun internetprovider, is een balans tussen kwaliteit en compressie des te belangrijker.