Strakker en subtieler

Het verdwijnen van de dock doet heel wat aan het uiterlijk van de Zeppelin. In de positieve zin, welteverstaan. De sierlijke vorm wordt er alleen maar mooier van, want weg is die lelijke connector én de grote beugel waarop het gemonteerd was.

De Zeppelin Wireless is vooraan volledig bekleed met een akoestisch neutraal luidsprekerstof met een subtiel patroon, waardoor hij net iets minder staat te roepen voor aandacht. De uitstraling is heel ingetogen van aard, met een uniforme facade die enkel wordt doorbroken door een fijnzinnig naamplaatje aan de onderkant. Het is een geslaagde stijloperatie die de Zeppelin Wireless niet minder een stijlicoon maakt.

Ook aan de achterkant is wel wat veranderd. Weg zijn bijvoorbeeld de twee grote baspoorten van de vorige versies. Die zorgden bij een plaatsing dicht bij een muur soms voor een overmatige basproductie.

De nieuwe Zeppelin Wireless is hierdoor heel wat minder gevoelig voor waar dat hij staat, toch wel een groot pluspunt. Je kan de nieuwe Bowers & Wilkins even goed op een kast tegen een muur plaatsen als op een vrijstaand meubel, zoals een kookeiland of tafel. Dat is ook goed nieuws voor professionele gebruikers die een mooie speakers als deze misschien in hun winkel of horecazaak willen plaatsen.

Ook aan de achterzijde zijn er weinig kenmerken die de volledig matzwarte kunststof breken. Wel kan je rekenen op een paar geïntegreerde knoppen om het volume te regelen en muziek te pauzeren. Deze zaken kan je natuurlijk ook regelen direct op je mobiel toestel. Een aparte remote is er niet langer bij.