Deze Panasonic is, samen met de Samsung UBD-K8500, de eerste UHD Blu-ray-speler op de markt. Hij valt iets breder en hoger uit dan zijn rivaal, en is wat design betreft iets soberder. De rechthoekige vormgeving, gecombineerd met een afwerking in geborstelde, hoogglanzend zwarte plastic komt zeker niet in aanmerking voor een schoonheidsprijs. Er is een klein display voorzien vooraan, en de schijflade, USB-aansluiting en SD-kaartlezer gaan verborgen achter een toestelbrede klep. We vinden dat altijd een ongelukkige keuze, want wie het toestel veel gebruikt, zal snel geneigd zijn de klep open te laten staan, wat de esthetiek zeker geen goed doet.

Panasonic heeft deze speler voorzien van zowat alle mogelijke aansluitingen. Vooreerst is er een dubbele HDMI-aansluiting. Daardoor kan je de speler aansluiten op een AV-receiver of soundbar die nog niet over HDMI 2.0a beschikt. Maar dat is niet alles. De tweede HDMI-aansluiting kan ook video (beperkt tot Full HD) uitsturen, zodat je deze speler bijvoorbeeld op een tv en een projector kan aansluiten. Opgelet, je kan de beide HDMI-uitgangen niet gelijktijdig voor video gebruiken. Naast een coaxiale en optische digitale audio-uitgang is de Panasonic ook voorzien van een analoge stereo-uitgang en zelfs een analoge 7.1 uitgang. Op audiovlak kan je de speler dus in zo goed als elke opstelling gebruiken. Bedraad netwerk, WiFi, een SD-kaartlezer en een USB-slot maken lijst volledig. Voor de USB-slot hadden we wel graag een V3.0-aansluiting gehad, dat past beter bij een premium speler.