Toon alles (7)

Kleurweergave

Dat Sony nog steeds garant staat uitmuntende kleurweergave wordt ook op de W755C nog eens duidelijk onderstreept. Schakel het toestel in de 'Bioscoop Pro' beeldmode. Het toestel kan dan prat gaan op een zo goed als perfect kleurbereik, met bijzonder natuurlijke huidskleuren. Ook de grijsschaal blijkt bijna perfect neutraal zodat er geen vervelende tintverschillen zichtbaar zijn. Het scherm levert bovendien een zeer goede zwartwaarde zodat je geniet van een uitstekend contrast. Zolang je tenminste redelijk recht voor het scherm zit. Vanuit een kijkhoek van 45° verzwakt het contrast toch vrij aanzienlijk, al blijven kleuren grotendeels gespaard. Het is geen uitzonderlijk verschijnsel, alle televisies die geen gebruik maken van IPS-panelen lijden eronder, al moeten die laatste dan weer een veel zwakkere zwartwaarde accepteren.

De Sony beschikt ook over een dynamisch contrast instelling, maar die dimt het scherm in zijn geheel tijdens donkere scènes. Op zich geen probleem, ware het niet dat dat erg zichtbaar gebeurt. Vooral ondertitels tijdens een donkere scène veroorzaken duidelijke sprongen in de helderheid. Maar ook in relatief heldere content, en met de instelling op de laagste stand zie je soms het scherm donkerder of lichter worden. Wie bij normale verlichting kijkt, laat best het dynamisch contrast uit staan. Bij verduistering neem je de laagste stand, om toch de zwartweergave niet te veel te compromitteren. Wil je een iets levendigere beeldervaring, dan is de 'Bioscoop Home' beeldpreset een goede keuze.